Loading
01 مهر 1397 - 03:57

مدیرعامل شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان گفت: خودروهایی بدهکار به سی‌پی (پارک حاشیه‌ای) در شیراز که بدهی آنها بیش از 5 میلیون ریال باشد، توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

به گزارش تسنیم از شیراز کدخدایی ظهر شنبه 13 آبان در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از 50 درصد مالکان خودروهایی که در شیراز تردد می‌کنند، برچسب مخصوص CPAY دریافت کرده‌اند.

او اضافه کرد: بالغ بر 375 هزار خودرو در شیراز تردد می‌کنند که مالکان 200 هزار خودرو از این تعداد اقدام به دریافت برچسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برخی از دارندگان برچسب پارک حاشیه‌ای، کار شارژ را به موقع انجام نمی‌هند، گفت: ضمن توصیه به این دسته از شهروندان برای شارژ به‌موقع حساب‌های الکترونیک و تسویه بدهی‌های خود، از این پس خودروهای شهروندان قانون گریزی که اقدام به دریافت برچسب نکرده‌ ولی از امکان پارک حاشیه خیابان‌ها استفاده می‌کنند، توقیف خواهد شد.

کدخدایی گفت: توقیف خودروهای شهروندان قانون‌گریز براساس دستور مقام قضایی و با همکاری پلیس از هفته گذشته در شیراز آغاز شده است؛ البته به مالکان این خودروها یک تا 2 ساعت برای تسویه بدهی فرصت داده می‌شود و در غیراین‌صورت خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

او یادآور شد: اکثر خودروهایی که بیش از 5 میلیون ریال بدهی بابت استفاده از امکان پارک حاشیه‌ای بدون دریافت برچسب دارند، از ابتدای سال 94 تاکنون بدون توجه به اخطارها، تخلف خود را ادامه داده‌اند.

اجرای فاز سوم پارک حاشیه‌ای در شیراز

کدخدایی از اجرایی شدن فاز سوم طرح CPAY در شیراز خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه هفت معبر دیگر از معابر محدوده پرترافیک شیراز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرد و با این اقدام گستره فعالیت CPAY به 35 معبر اصلی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه فازهای بعدی را منوط به تصمیم شورای ترافیک و مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز دانست و گفت: خیابان‌های شهید ربانی، شهید حراف، تختی، قاآنی جنوبی، آزادی و وصال شیرازی از ابتدای آذرماه تحت پوششCPAY قرار می‌گیرد.

فارس هاب مکانیزاسیون بزرگراه‌های کشور

کدخدایی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در برخی معابر تهران بزرگ و کاشان، از اجرایی شدن آن در شهر یزد خبر داد و گفت: طی توافقی با وزارت راه و شهرسازی، از سال 97 دریافت عوارض در بزرگراه‌های کشور تحت پوشش شرکت آتی شهر هوشمند ایرانیان قرار می‌گیرد.

وی گفت: براساس این طرح که اکنون مرحله آماده‌سازی سیستم‌های آن انجام می‌شود، در سه چهارم از گیت‌های ورودی بزرگراه پرداخت عوارض ورودی به شکل الکترونیک و یک گیت به شکل دستی انجام می‌شود؛ با اجرایی شدن طرح تمام مشترکان CPAY در سراسر کشور می‌توانند از خدمات بزرگراهی نیز استفاده کنند.

به گفته او مکانیزاسیون بزرگراه‌ها در 471 ایستگاه عوارضی بزرگراه‌های کشور اجرایی خواهد شد تا فارس به هاب پرداخت الکترونیک آزادراهی بدل شود.

کدخدایی گفت: هم‌اینک سالانه نزدیک به 1500 میلیارد تومان هزینه مدیریت ترافیک در آزادراه‌های کشور است که اجرای طرح الکترونیکی دریافت عوارض زمینه‌ساز صرفه‌جویی در این هزینه‌ها خواهد بود.

وی از پیش‌بینی تسهیلاتی برای مشتریان خوش‌حساب CPAY خبر داد و گفت: تمهیداتی برای ارائه خدمات بیمه بدنه و شخص ثالث به شکل اقساطی و با در نظر گرفتن تخفیف، پیش‌بینی شده است که به‌زودی اجرایی می‌شود.

10 درصد از درآمد C.PAY صرف احداث پارکینگ می‌شود

مدیرعامل شرکت آتی‌شهر هوشمند ایرانیان گفت: براساس قانون باید 10 درصد درآمد حاصل از CPAY در شیراز توسط شهرداری‌ صرف ساخت پارکینگ شود؛ براساس استانداردها باید حداقل حدود 40 هزار پارکینگ وجود داشته باشد حال آنکه قریب به 26 هزار پارکینگ اکنون ایجاد شده که 6 هزار و 500 واحد آن مربوط به پارک حاشیه‌ای است.

کدخدایی گفت: هم‌اینک دارندگان خودرو برای یافتن جای پارک به شکل میانگین حدود 30 دقیقه وقت و 4 لیتر بنزین مصرف می‌کنند؛ این موضوع در ابعاد مختلف هزینه‌های سنگینی را به شهر و شهروندان تحمیل خواهد کرد.

تکنولوژی‌ جدید به یاری ترافیک شیراز خواهد آمد

او از اجرایی شدن طرح‌هایی در سال 97 برای کلانشهر شیراز خبر داد و گفت: استفاده از سیستم‌های تبدیل پلاک خودرو به متن، استفاده از سنسورهای زمینی برای تشخیص مدت زمان دقیق پارک و تردد خودرو و راه‌اندازی خودروهای ثبت تخلف‌های مربوط به توقف خودروها از اقداماتی است که برای مدیریت بهتر پارک حاشیه‌ای در شیراز اجرایی می‌شود.

کدخدایی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم که از سال جدید خدماتی نظیر عرضه سوخت در محل و خدمات کارواشی را به دارندگان CPAY در شیراز ارائه دهیم