Loading
شما اینجا هستید:
  • خانه
  • اخبار
  • معاون شهردار شیراز مطرح کرد؛ مقرون‌به‌صرفه نبودن توقف بلندمدت برای شهروندان در طرح «سی‌پِی»

ناصر شمس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هدف از طرح «سی پِی» خلوت کردن سطح شهر برای کسانی است که توقف کوتاهی را در نقاط پرترافیک داشته باشند که نیم ساعت اول به‌صورت کامل رایگان است و بقیه تصاعدی محسوب می‌شود و شروع نیم ساعت از لحظه‌ای است که مأمور می‌آید و شماره خودرو را می‌خواند.

وی افزود: با اشاره به اینکه مبلغ شارژ اولیه طرح سی پی 12.500  تومان و در ساعت‌ اول 800تومان است و پس‌ از آن تصاعدی محسوب می‌شود، اظهار داشت: شهروندانی می‌خواهند توقف طولانی داشته باشند این نوع توقف برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست و باید در پارکینگ‌های طبقاتی توقف کنند.

شمس همچنین در مورد تعداد معبرهایی که در شیراز در طرح سی پِی به کار گرفته‌شده‌اند نیز گفت: طبق مصوبه شورای شهر 35 معبر برای این کار در نظر گرفته‌شده است و قرار است تمام طرح الکترونیکی شده تا عامل انسانی در آن دخالت نداشته باشد.

این مقام مسؤول در مورد چگونگی تهیه برچسب برای استفاده از حاشیه خیابان‌ها برای توقف زیر نیم ساعت، خاطرنشان کرد: کیوسک‌هایی در سطح شهر و دفاتر پیشخوان دولت است که ابتدا این برچسب آنجا تهیه‌ شده و پس‌ از آن از طریق اینترنت می‌توانند آن را شارژ کنند.

وی در مورد درآمد این طرح برای شهرداری نیز اظهار داشت: امروز هوشمندی شهروندان به‌گونه‌ای است که بیش از 70 درصد از توقف‌ها زیر نیم ساعت است و خلوت شدن معابر شهر همان چیزی است که به دنبال آن بودیم و باید گفت درآمد این طرح برای شهرداری بسیار ناچیز است و شاید بیش از هزار برابر درآمد آن صرف احداث پارکینگ می‌شود.

شمس در پایان نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته 30 میلیارد تومان صرف احداث پارکینگ‌های جدید در شهر شیراز شده اما بنا نداریم دیگر در محدوده مرکزی شهر پارکینگ بزنیم و بیشتر در حاشیه مناطق پرترافیک این کار را خواهیم کرد.