Loading
شما اینجا هستید:
  • خانه
  • اخبار
  • مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد اجرای طرح کارت‌پارک در خیابان‌های شیراز

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبر داد

اجرای طرح کارت‌پارک در خیابان‌های شیراز

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از اجرای مرحله نخست طرح کارت‌پارک در خیابان‌های شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده ظهر امروز در نشست خبری گفت: طرح کارت‌پارک در سه مرحله برای 35 معبر شهری در هسته مرکزی شیراز در نظر گرفته ‌شده که در مرحله نخست در 14 خیابان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: در این طرح که به‌ صورت پرداخت یکپارچه انجام می‌گیرد، خودروهایی که به‌ ضرورت در کنار خیابان‌های مشخص‌ شده پارک می‌کنند تا نیم ساعت نخست رایگان و در ساعت‌های اول، دوم و سوم 800، یک‌هزار و یک‌هزار و 200 تومان و از ساعت چهارم به بعد یک‌هزار و 500 تومان بابت توقف پرداخت می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امید است طرح کارت پارک شهر شیراز تا پایان شهریورماه امسال در 35 خیابان شهر انجام گیرد.

وی یادآور شد: درآمد حاصل از این طرح به‌ طور مستقیم به خزانه کشور واریز و سپس برای توسعه شهر به حساب شهرداری شیراز واریز خواهد شد.

فرخ‌زاده در تشریح دلایل اجرای طرح کارت‌پارک تصریح کرد: اگرچه آمارها می‌گوید که بیش از 60 درصد توقف‌های کنار خیابان‌ها از نیم ساعت کمتر است، اما پرداخت هزینه برای توقف‌های طولانی‌تر زمینه‌ساز کاهش رفت‌وآمد غیرضروری خودروها به مرکز شهر خواهد شد.

وی افزود: از مزایای دیگر این طرح آن است که ضمن ‌ترغیب مردم به پیاده‌روی به‌ جای رانندگی و نیز روان‌سازی ترافیک، رغبت بیشتری برای استفاده از پارکینگ‌های عمومی در شهروندان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اعلام شماره 36303070 برای بیان هرگونه نظر درباره این طرح همچنین گفت: پذیرفته نیست که حتی یک نفر از این طرح ناراضی باشد، لذا شهروندان می‌توانند دیدگاه‌ها و انتقادهای خود در زمینه طرح کارت‌پارک را با شماره‌های 137 ،3000137747، 32306207 و سیستم پیامک و دریافت صوت و تصویر با شماره 0935556968 در میان بگذارند.

به گزارش فارس، طرح کارت‌پارک پیش‌ از‌ این نیز اجرا شد که نارضایتی‌های بسیاری را در پی داشت، به نحوی که بخشی از خیابان‌های حساس که اماکن تجاری بسیاری در آن‌ها مجتمع شده است، به صورت سرقفلی غیررسمی برای برخی از کسبه با هماهنگی بعضی از ماموران کارت‌پارک درآمد و تنها عده‌ای خاص به‌ طور ویژه از پارک خودروهای خود در این معابر بهره‌مند می‌شدند.

از جانب دیگر گرفتن حق پارک در معابری که ممنوعیتی برای پارک خودرو به دلایل فنی اعلام نشده است، از سوی برخی از مراجع غیرمجاز دانسته شد.